Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Trængslerne fortsætter på Sydbanen (Generelt)

af mikedk2100, 23/5 2021, 17:57 (1373 dage siden) @ steenth

Det er måske fordi vi i det offentlige sjældent selv ved, hvem der egentlig har et ansvar for skandalerne i det bureaukratiske system af koordinatorer, mellemledere, chefer, direktører og så alle os på gulvet, som alligevel ikke har en skid at skulle have sagt. Så det er nu ikke sært, at de borgere vi er sat til at betjene, og som betaler vores løn, får den opfattelse, at vi er komplet inkompetente.

Det sker også i virksomheder, som også kan have store bureaukratiske systemer... jo større et firma er, så jo mere bureaukrati er der. Jeg have for mange år nogle kollegaer, som blev sendt ud for at forsøge at redde et projekt 2 gange i et privat firma... men det for det meste kommer det ikke kommer ud, når det er et privat firma....

Givetvis, og “det offentlige” er jo som sådan et temmelig stort firma. Forskellen er, at borgerne er tvunget til at betale til det offentlige, og at det meste af det vi laver i det offentlige, har vi monopol på.

Derfor synes jeg (og kald mig gerne en dårlig offentlig ansat) det er sindssygt vigtigt, at alt vi gør bliver gjort med tanke på borgeren, og hvordan borgeren vil opfatte det jeg (og systemet) gør. Det går desværre ofte tabt i bureaukratiet.

Og arbejdet på Ringsted-Næstved har desværre vist, at det bestemt ikke er borgerne, der er blevet tænkt på.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak