Højhastigheds tog fra Stokholm til Oslo og måske København (Generelt)
Men oplysningen om at bygge på betonpiller - den er interessant. Kineserne gør det i større udstrækning, måske fordi det måske faktisk er billigere end traditionel banedæmning, ballast etc. (?)
Det er jo billigere, for du kan have en fabrik, der spytter betonelementer ud døgnet rundt på samlebånd. Og når man bygger på søjler, skal man ikke lave banedæmninger, stabilisering af jordund, udfyldning af bundløse sumpe, faunapassager, vejbroer, osv osv osv. Så ender det med at blive en præfabrikeret bane.
Det er billigt, hurtigt, men ikke så godt for miljøet (pga de store mængder beton)
--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron