Esbjerg - Niebüll: Korterer rejsetid? (Trafikpolitik)
Det interessante på denne strækning er at der allerede kører togmateriel, som vil kunne udnytte en højere hastighed, idet strækningshastigheden er 75/100 km/t og Lint kan køre 120 km/t.
Så konklussionen fra 2015 undrer?
JH
.
Strækningen er enkeltsporet. Så hvis toget kører hurtigere, skal det bare holde længere på krydsningsstationerne.
Der var i den oprindelige rapport et ambitiøst forslag om noget i retningen af at nedlægge 4 stationer, lavet nogle km partielt dobbeltspor mm. Det ville give en markant forbedring. Men af en eller anden grund er denne mulighed fjernet i 2015 udgaven. Muligvis som følge af at togsystemet skal optimeres i K30 til at passe med Superlyn i Esbjerg.
https://www.dropbox.com/s/hs9wnyxr208hww1/Screening%2C%20Hastighedsopgradering%20i%20fo...
og den korte version:
https://www.dropbox.com/s/36gxtpcnhkyvn9n/Resum%C3%A9rapport%2C%20Hastighedsopgradering...
Poul
--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k