Odenseborgmester: Send flere skatteyderkroner (Trafikpolitik)
... Jeg tror at en løsning med hyppige afgange mellem Kolding i syd og Randers i nord med tog som kan køre op til 160 km/h og med gode og hurtige ind- & udstigningsmuligheder kombineret med højhastighedstog med stop i Aarhus vest, Taulov, Odense samt Ringsted og med 15 mun. drift giver langt flere muligheder for at tiltrække såvel "lokale" pendlere som pendlere mellem landsdelene og som IKKE bliver dyrere end at bygge en Kattegatforbindelse.
Jeg tror du undervurderer terrænforholdene i Østjylland. Højhastighedsbane der bliver dyrt, med mange broer og tunneler. Derfor snor den nuværende bane sig sådan.
Det er jo dybest set det man har indset på Fyn.
Det de har indset er at en Kattegatforbindelse vil skyde genvej forbi omvejen Fyn. Derfor vil de forhindre den. De må derfor købes med en Kattegat-sidebro til Fyn og bil/bane bro Fyn-Als.
På sigt kunne man lave en forbindelse fra Odense over Svendborg nord og via bro til Als. Ligeledes med tog med hastigheder på op til 200 km/h.
Jeg tror du mener '... over Fåborg ...'? Bemærk f.ø. at kombinationen Kattegat-sidebro til Fyn med Als-Fyn bro giver hh-tog mulighed Århus - Odense - Hamburg. Og hvis man lægger bro-forgreningen på Bolsaks i Storebælt i stedet for en inddæmmet Endelave Nord kan et hh-tog København - Odense (- Sønderborg) medbenytte Kattegatforbindelsens hh-strækning på Sjælland.