Nu vil nogle svenskere have rigtigt nattog til Europa! (Trafikpolitik)
Umiddelbart skal det nok ikke stoppe i Danmark. Hvorfor skulle det?
Hvis man tænker afgang fra Stockholm omkring 16,00 - sidste stop i Malmø kl. 2100 - 21.30. Tror Hamborg ikke vil være første stop, men det skal videre til Amsterdam, Bruxelles, Paris, Düsseldorf/Køln, eller????
Hamborg bliver passeret meget tidligt morgen (forudsat 5-6 timers køretid fra Malmø via Storebælt)
Frankfurt ville da (baseret på Nightjet tider) ankomst omkring 9.00 - 10.00. med forbindelse til paris med TGV.....P.Jensen
Jeg tror afgang klokken 16 er for tidligt. Afgang klokken 19:00 med 5 timer til Malmö eller Københavns Lufthavn hvor der optages passagerer ca. 00:00. Så kan man enten vælge at stoppe i Hamburg klokken ca. 5 eller Hannover klokken ca. 6:30. Köln kan være nået klokken ca. 9:00 uanset om der køres over Bremen eller Hannover. Köln vil så være endestation.Fordelen ved Hannover er at folk kan sove halvanden time længere end Hamburg og der er forbindelse fra Hannover til både Berlin, München og Amsterdam med ankomst inden klokken 12:00. Stuttgart, Frankfurt og Bruxelles kan også nås inden middag.
Ingen vil være interessserede i at ankomme til Hamburg klokken lort om morgenen. Klokken 7-7.30 er mere passende for folk, som de er flest. Der skal indregnes 30-45 minutters "stå op"-tid. Så ingen stop i Danmark. Passageroptagning i Københavns Lufthavn er helt gak og formålsløs. Folk kan godt finde ud af at flyve til Hamburg, København og Stockholm uden hjælp fra et tog.
--
Hilsen
S
Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.