Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kattegatforbindelsen og godstog (Trafikpolitik)

af ulca, 26/3 2019, 10:40 (2157 dage siden) @ Niels Henrik Holst

Her kunne man tage et kig på Storebælt : Der er største stigning på 15 promille, hvor f.eks. litra EG blev bygget til at sætte et godstog på 2.000 tons i gang og trække det med en maks fart på 140 km/t. Hvor meget så f.eks. br 185 kan klare ved jeg ikke.
Så hvis man tager udgangspunkt i regler og standarder for tog på Storebælt og Øresund burde det være muligt at køre samme slags tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Ringe - Nyborg Banen
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak