Kan det nu betale sig..... (Trafikpolitik)
Den slags beregninger er i bedste fald vejledende men ofte nærmere ligegyldige, hvis ikke decideret skadelige.
...
Medregnes her værdien af arbejdstid i toget
Medregnes effekten af at fjerne biler fra vejene?
Medregnes potentialet i den løbende stationsnære byudvikling, der sker overalt
Medregnes effekten af mindre urban sprawl og færre ghetto-problemer?
Medregnes den markante selvforstærkende effekt af flere passagerer? Altså fx, hvordan et beregnet samfundsmæssigt tab af en stationsåbning forsvinder, hvis der er passagerer nok til at flere typer tog?
DJØF-verdenen er ret isoleret fra resten af verdenen. De leverer rapporter der kommer til den konklusion der ønskes.
Jeg ville ønske at en MF spurgte ministeren om hvor i rapporten, det står hvad den formodede nedgang i biltrafikken vil medføre af færre trafikdræbte og nedgang i lungekræft pga. mindre partikelforurening.