Kan det nu betale sig..... (Trafikpolitik)
Hvordan kan værdien af arbejdstid i toget være til skade for jernbanen? Det er da netop en kæmpe fordel og helt forkert ikke at medregne den
Byudvikling kan ikke ske alle steder. Der går en lige linie fra åbningen af bruuns galleri i selve Aarhus H for 10-15 år siden og til de nuværende ønsker om at genåbne Stilling og Laurbjerg. Og den yderligere udvikling med en ny bydel på rutebilstationen og hele overdækningen af banegraven vil utvivlsomt trække i samme retning. Men indgår det i beregningerne?
Er den stigende trængsel eller road pricing medregnet i den forstand, at adgang til de større byer i bil helt givet vil bliver dyrere og/eller mere besværlig i fremtiden
Hvordan kan man beregne et konstrueret tal som værdien af tidstabet for gennemrejsende ved et stop i Langeskov, når man samtidig arbejder med planer om at køre langt flere tog på strækningen i fremtiden?
Man skal ikke investere ud i den blå luft. Det er fint med beregninger. Det skal bare ikke munde ud i eet tal, der skal agere konklusion. Der skal beregnes 117 tal med stort fokus på usikkerheder og elasticiteter i forskellige scenarier og ikke mindst, hvordan politiske beslutninger spiller ind