Nej til eltog til Århus - eller næsten (Trafikpolitik)
Jeg tror som flere andre at der er et væsentligt potentiale i, at få mere tog for den kontraktbetaling som DSB pt. får. Men det kræver nok en omvæltning hos DSB, hvor de 100 % kommitter sig til at være togoperatør. Og en togoperatør, hvor der ses på, hvad som reelt giver værdi.
DSB arbejder på at blive subsidiefri fra 2030. Dvs. at staten sparer 3-4 mia. kr. om året.
Jeg er f.eks. ikke nødvendigvis sikker på at den materielstrategi som følges pt. ville være en som andre togoperatører ville følge. Der er mange interesser i DSB som skal plejes, herunder at sikre medarbejderne et job. Og nok også et problem at toppen ikke har indsigt, men må lade sig føre.
Kan du uddybe dette?
At drive en succesrig virksomhed er ikke gruppearbejde, det kræver hård disciplin og ja også ofre.
Hvem eller hvad tænker du skal ofres?