Nej til eltog til Århus - eller næsten (Trafikpolitik)
Det er meget tydeligt at immunisering er både dyrt og besværligt set med BDK øjne.
Derfor skal det bare undgås.
Når denne holdning haves, så er det jo blot at "opfinde" argumenter som passer i den virkelighed.
At IC4 skal til/fra værksted er blot et argument og DSB er nok meget glad herved.
Ikke noget med at snakke om at eltog kunne erstatte IC4 helt og give lavere driftsomkostninger.....det er jo IKKE monopolbevarende set med DSB øjne (læs: alle andre kan jo købe eltog og sætte dem ind i konkurrance med DSB).
Har vi set den sidste forsinkelse af Signalprogrammet? Næppe.
Når den forsinkelse indtræffer - skal vi gætte på relativt hurtigt efter næste folketingsvalg - så skydes planerne for elektrificering yderligere.
Er det godt for samfundet som sådan eller er det blot suboptimering mellem BDK og DSB?
Svaret på det vil klar afhænge af ens synspunkt - muligvis endda ansættelsesforhold og andel i beslutningerne.