Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aabenraabanen

af Henrik C, Kolding, 25/3 2011, 13:58 (4997 dage siden) @ KimC

Hej

At KLK som forening vendte tommelfingeren ned ad synes jeg ikke jeg kan huske, men jeg ved godt at der nogle (flere) der i flere omgange ikke orkede Banedanmarks håndtering samt alle dem der lige kendte nogen som kendte nogen og ikke mente at det KLK gjorde var rigtigt, men som iøvrigt ikke selv bidrog.

Jeg har selv været med i flere af baneudvalgene og møderne igennem årene og hold da op hvor det mange gange handlede om at "pinge" de rigtige frem for at åbne en bane!

Selvom der i sidste omgang blev bevilliget kr. 100.000 fra Haderslev kommune endte dette jo også i vaske, men igen nok mest pgr. den almene krise der ramte landet og så nok også lige noget med borgmesterposten (lokalpolitik) i Haderslev.

Og det med banens længde... ja om et veterantog kører 14 km. eller 24 km. tur/retur ændre nok ikke det store ved slitagen og billetprisen, men nok en hel del i passagerenes bedvisthed om hvad de får pengene og det er her jeg mener at de 14 km. måske lige er lidt nok.

På Grindstedbanen vil man måske opleve det modsatte, nemlig at banen (eller turen) bliver for lang til at man kan holde familien underholdt.

Ja, det er ikke lige så let som i de gode gamle dage.....

--
mvh. Henrik C

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak