Nu ophugges fem IC4-togsæt (Generelt)
Ja netop CBTC systemet, der på Sbanen leverer af Siemens, er netop det, der bør får alle advarselslamper til at blinke vildt. Det ER et "simpelt" system, og det tætteste man kommer på standard i hele Signalprogrammet. I tilgift har Siemens endda designet togene, der kører på strækningen. Og alligevel virker det ikke, og er foreløbig tre år efter kontrakten.
Ingen var i tvivl om at Banedanmark bestilte standardudstyret på Sbanen, og ingen var i tvivl om, at Siemens kunne levere. Men det virker ikke.
Mig bekendt er de største problemer stadig når togene forlader HKT området efter Gentofte station og skal meldes ind i CBTC systemet på vej mod Jægersborg at det ofte går galt og lkf må bede om telefonisk tilladelse af stationsbetyreren for udkørsel fra Jægersborg. Det er jo en situation der ikke er relevant når hele S-banen har CBTC.
--
Venligst
Michael Deichmann