Nu ophugges fem IC4-togsæt (Generelt)
Hvad er dine kriterier for at dødsdømme projekter på forhånd? Er DSBs nye lokomotiv anskaffelse fx også dødsdømt på forhånd?
I og med at DSB til præsentationsmødet i IDA Rail fortalte, at der ikke findes standardlokomotiver, lugter det kraftigt af, at DSB også her, har tænkt sig at gøre noget, ingen andre gør....
I Danmark har vi en offentlig indkøbspolitik der åbner for fejlkøb som IC4. Hvis DSB fik muligheden igen, ville de genanskaffe IC4, eller noget tilsvarende. Ja, jeg ved godt at signalprogrammet ikke er DSB, men det er et dansk offentlig indkøb. Man begynder vel at ane sorte skyer i horisonten på det projekt også? Så kommer det til at gå ligesom med redningshelikoptere, talløse ubrugelige IT systemer, og sikkert også F35 jagerflyene - vores "eksperter" blev præsenteret for flytyper der kunne flyve, og en type der stod på jorden og ikke rigtig kunne noget. Den skulle det være, for man skønnede at den bedste svarede til vores behov, hvis den altså kommer til at virke.... Sådan vil det altid være i Dannevang.
De der standard lokomotiver, der skal nok være en eller anden lille finesse som gør at man igen, trods dårlige erfaringer, vælger specialfremstillet vare - som ikke kommer til at virke lige med det første, så man må ud og levetidsforlænge nogen IC4.