Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Uheld og afsporinger mm.

af KimC, 11/3 2011, 14:50 (5011 dage siden) @ Peter Christensen

Jeg er bestemt ikke enig i at "genopbyggede" enheder er de bedste til bevarelse.
Risikoen for skjulte skader er rimeligt stor.

..........

Endelig er der druknede lokomotiver, som dog er blevet noget sjældne efter diverse broer er åbnet. Mz 1455 havde i en del år et skidt rygte gundet vandgangen i Korsør. Søvand og elektriske anlæg er en skidt kombination.

Druknede lokomotiver med elektriske kredsløb er ingen god ide.

Men når man ser på feks dampere så har R946 og PR908 været i vælten efter hvad je gkan huske. De er så blevet istandsat og en del er fornyet, hvilket har gjort at det var dem der holdt sig længere i ordinær drift. De enheder der er bevaret er oftest dem der har været i drift til det sidste, og derfor ender de reparerede maskiner som museumslokomotiver - ikke dermed sagt at de er det bedste valg.
Jeg synes bare der er en sammenhæng mellem maskiner der har været alvorligt skadet som nu er bevaret.
Senere er man gået over til nummersymbolik når der udvælges til bevaring, om det er bedre tror jeg egentlig ikke.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak