
Elektrificering af jernbanebroen over Limfjorden i Aalborg (Jernbanen i dag)
I Trondheim (i Norge) findes Skansen Bru, som også er med overliggende kontravægt, med køreledninger, se disse YouTube links:
Skansen bru railway bridge opening for boats to pass:
https://www.youtube.com/watch?v=eqIKWgk4K7ISkansen jernbanebru i Trondheim:
https://www.youtube.com/watch?v=dI0fT0d58akSkansen bru i Trondheim i aksjon:
https://www.youtube.com/watch?v=ddZVdInm4xYV.H. Christian Brun
I Aalborg følger kontravægten ikke med klappen så mens klappen går fra vandret til lodret position bevæger kontravægten sig kun lodret op og ned.
Tak for links. For mig at se ser det ud til, at i Trondheim er der ingen køretråd under kontravægten; altså at køretråden ikke er ført igennem?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg