Gult flag, jernbanevogn, hvor er billederne optaget til SIR
Lige netop den diskussion, som jo er interessant nok, var et af argumenterne for at bruge "triste" tegninger i SR75 i stedet for billeder. Man ønskede ikke undervisning mv. afledt af diskussioner om hvor billedet var taget, om stedet eksisterede endnu, evt. hvem man så osv.
Lersøens Indkørsel fra Nørrebro. Bemærk at der ikke er forgrening på signalet, hvilket kom senere
Stationsmester Bjørnskov på Vangede station med ryggen mod Kildebakken.
---------
Hej Flemming.
Tak for et par fine svar, på et par af de "gode" (læs: svære) spørgsmål.
Flere af billederne er så tydelige, at en blind mand kan føle optagelsesstedet med sin stok, --men sandelig: Lige ved siden af kan være gengivet et par totalt umulige fotos.
Skal der sættes stedbetegnelser på, skal det nok ikke vente så meget længere - der kan vel også stadig tænkes lokoførere, hvor der er "noget der ringer" ved synet af nogle ellers ganske ukendte / uigenkendelige landskaber.
Så tak for to svar.
--------
Lige i dag -på dette tidspunkt kan jeg næppe nå det- men kunne evt. forestille mig, at vi begyndte med signal nr. 1 i et "rimelig jomfrueligt" reglement, og så "gnavede os frem (med passende kik i retning af senere rettelsesblade).
Måske skulle vi benytte lejligheden til at påbegynde en ny tråd netop til dette emne ???
------
Til John. Så var det da godt, at de ikke fik disse "triste" tanker allerede fra begyndelsen .
Erik V. Pedersen.
www.evp.dk
.