Ugens Triangel - Me ved privatbaner (6 fotos)

af Niels Munch, 4/7 2013, 20:27 (4190 dage siden)

Som nævnt i forrige afsnit kom 12 ud af i alt 17 ME-motorvogne (DfA Model VIII, 1927-28) til privatbaner.

Mange var væk, inden jeg begyndte at fotografere, men nogle repræsentanter fik jeg dog truffet:

[image]
ØSJS M 4 i Køge, juli 1958 (foto: KEC, arkiv: nm).

[image]
ØSJS M 4 og K 90 i Hårlev, 26.06.1960 (nm).

Året efter var ØSJS M 3' degraderet til vognkasse i haven ved Hårlev Station, og M 4 brændt i værkstedet sammesteds.

Ved Præstøbanen mødte jeg også én:

[image]

[image]
NPMB M 8 i Præstø, 19.03.1961 (begge fotos: nm).

..... og ved Stubbekøbingbanen:

[image]
SNNB M 5 i Stubbekøbing remise, 01.04.1961 (nm).

[image]
SNNB M 5 i Stubbekøbing, 18.10.1964 (foto: JB-P, arkiv nm).

Og så er cirklen ved at være sluttet, idet denne serie jo startede med en ME, nemlig LNJ M 4, og nu slutter med den ME, der er havnet på Jernbanemuseet. Og de har det heldigvis godt!

Håber ikke, det har været alt for ensformigt ;-) .

Bedste hilsener
Niels


Triangel'erne kan findes *her*.

Ugens Triangel - Me ved privatbaner (6 fotos)

af disavelo, 4/7 2013, 21:04 (4190 dage siden) @ Niels Munch

Tværtimod, Niels, det har været en nydelse. Tak!

Venlige hilsner
Søren

Ugens Triangel - Me ved privatbaner (6 fotos)

af Anders ⌂, Copenhagen, 5/7 2013, 00:27 (4190 dage siden) @ disavelo

Flotte fotos, super interessant at se billeder fra nogen som har været på pletten da der stadigvæk var miljøer og spændende baner.

Tak for at vise dem

--
Venlig hilsen

Anders
www.smalspor.dk

Ugens Triangel - Me ved privatbaner (6 fotos)

af gamle ole, 7/7 2013, 10:01 (4187 dage siden) @ Niels Munch

Man kan undre sig over at DSB vedblev at beholde de åbne endeperroner. I modsætning til mange privatbaner..
De fik dog f.ex. alle normalt træktøj..
(Til gengæld bibeholdt mange privatbaner de åbne perroner på de to-akslede personvogne, f.ex. hos GDS)


hilsen Ole

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak