Holtebanens elektrificering 1936
Og endelig til Lyngby-Holte: At det var den første strækning der fik ny linjeblok og at det medførte en årlig besparelse på 70.000 kr. tyder i mine øjne på at den har afløst noget manuelt, så der kunne spares bemanding.
Når Lyngby-Gentofte og Gentofte-Hellerup ikke gav nogen besparelse kunne det hænge sammen med at man indtil da havde kørt med stationsafstand(?) og stationerne (Ly-Gj-Hl) var jo fremdeles bemandede.
(Edit:) 1952 passer måske oven i købet med nedlæggelsen af niveauskæringen med Virumvej? - Hvilket årstal står der på broen?
De 70.000 kr kan muligvis være, at man ikke længere skulle have lønudgifter til ledbevogtning (overkørsel 40, Virumgade).
Et eller andet sted har jeg læst, at ibrugtagningen af viadukten (for vejtrafikken) trak ud .... undersøges.....