Faste mærker i SR1975-tiden

af cslundsten, 15/11 2024, 22:06 (6 dage siden) @ torben61

Mærket var altså dobbelt rettet. Hvorfor banke 2 pæle ned - når én var nok? I 1987 underrettede kørelæreren på S-toget om de mærker og fastholdt at fyring var forbudt - på strækninger afmærket med mærke 102. Lokomotivføreren skulle altså se til at fyrbøderen på S-toget ikke fyrede i de områder - forudsat at fyrbøderen var tilstede!
Dengang, i 1987 fandtes på S-banen 2 strækninger med mærket "B". Begge i Ryde skov mellem Holte og Birkerød på Nordbanen. De stod der mellem 1987 og 1992 hvor jeg fungerede som lokomotivfører på S-banen. Som fyrbøder på damp fremførte veterantog, har jeg respekteret de mærker frem til midten af 90'erne.

Tak!

/Carsten Lundsten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004. Pris 330 kr.

Læs mere
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak