Midlertidige SI-signaler på Østerport Nær ca. 1972-1978

af Jens H. Bondesen, 9/9 2024, 00:24 (61 dage siden) @ Rasmus Rohde

Valbys 69-anlæg havde tilsvarende arrangement i østenden. Jeg mener at huske at I-signalet viste "kør med begrænset hastighed" når der var signal fra I til SI. Der var ingen særlig instruks hverken for Valby eller Østerport vedr SI-signalerne.

Jeg mener også at Kh's 69-anlæg havde to lanterne SI-signaler fra Val og Vlb siden.

Hilsen Rasmus

Ja, Kh havde SI-signaler fra Val og Vlb, samt et SU-signal mod Slb.
SU-signalet var placeret til venstre for sporet, hvilket gav anledning til misforståelser når togene en gang imellem blev sendt over pladsen via spsk 124a/b(?). Så stod SU-signalet jo til højre for sporet og viste stop.
Om der var flere SU-signaler på de tidlige 69-anlæg, ved jeg ikke.

Tilbage til teknikken:
Cing (senere aing) A.Kjærø fortalte, at SI- og SU-signalerne var styret af SDv- + SUP-grupper; altså som PU-signaler.
Da SI- og SU-signalerne erstattedes af DV-signaler, fjernedes SUP-grupperne.
Jeg har desværre aldrig set tegninger til det. Det var jo en dyd at fjerne/destruere ikke-gældende tegninger.

--
Venlig hilsen
Jens H B


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere
DSB ME1536Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak