Midlertidige SI-signaler på Østerport Nær ca. 1972-1978
Valbys 69-anlæg havde tilsvarende arrangement i østenden. Jeg mener at huske at I-signalet viste "kør med begrænset hastighed" når der var signal fra I til SI. Der var ingen særlig instruks hverken for Valby eller Østerport vedr SI-signalerne.
Jeg mener også at Kh's 69-anlæg havde to lanterne SI-signaler fra Val og Vlb siden.
Hilsen Rasmus
Ja, Kh havde SI-signaler fra Val og Vlb, samt et SU-signal mod Slb.
SU-signalet var placeret til venstre for sporet, hvilket gav anledning til misforståelser når togene en gang imellem blev sendt over pladsen via spsk 124a/b(?). Så stod SU-signalet jo til højre for sporet og viste stop.
Om der var flere SU-signaler på de tidlige 69-anlæg, ved jeg ikke.
Tilbage til teknikken:
Cing (senere aing) A.Kjærø fortalte, at SI- og SU-signalerne var styret af SDv- + SUP-grupper; altså som PU-signaler.
Da SI- og SU-signalerne erstattedes af DV-signaler, fjernedes SUP-grupperne.
Jeg har desværre aldrig set tegninger til det. Det var jo en dyd at fjerne/destruere ikke-gældende tegninger.
--
Venlig hilsen
Jens H B