En rejse fra Dagebüll til Oland og Langeness (+14 fotos)
Jeg kan se i en af de andre tråde at der er "krydsningsstationer", men er der overhovedet nogen styring af togfølgen, ud over en spærretid, hvor kystbeskyttelsesvæsenet har banen for sig selv?
Er sigtbarheden normalt så god, at hvis to private tog kører imod hinanden kan de se hinanden så betids at den der først kommer til en krydsningsstation venter til den anden har passeret?
Ja, jeg kender kun det, som Flemming har beskrevet tidligere i tråden:
"Hastigheden er beskeden, så man kan fint nyde turen på vej til Oland. 3 kilometer ude i vadehavet er der opstillet et 3000 meter mærke til venstre for sporet. Det har den betydning, da banen er enkeltsporet, at den Lore, der først når 3000 meter mærket, har forkørselsret, og modkørende skal så bakke til det nærmeste vigespor. I praksis er der normalt god sigt, og førerne er gode til at vurdere, om de skal anvende et af de vigespor, der findes undervejs."
De private Loren er alle forsynet med kraftige lanterner, hvidt lys fremover, rødt lys bagtil, hvilket er én af forudsætninger for godkendelse.
M.v.h.
Niels