Western Australia

af Jens Bruun-Petersen, 20/7 2023, 23:11 (501 dage siden) @ Jens Bruun-Petersen

Niels Krøyer har påpeget fejl i det foregående. Foto 3 viser S 549, som er driftsklar og fyres op af og til til kørsel inden for museets område - udenfor ville kræve et meget stort administrativt arbejde. Maskinens hjulstilling er 2´D 1´ T4. Maskinen er bygget i 1947 til brug i både person- og godstrafik. S 549 trak det sidste planmæssige damptog 24. december 1971 og kom til Bassendean i 1972.
[image]
WAGR S 549 Bassendean 27. november 2022 (JBP)

Så har jeg selv vrøvlet - så her kommer det fjerde billede igen:[image]
Fs 460 var bygget i 1913 som ét af de sidste i en serie på 57 godstogslokomotiver, bygget fra 1902. Maskinen var i drift til 1970, til sidst kun til rangering, og blev overladt til Bassendean i 1972.

[image]
Til sidst igen Es 308 - typen introduceret i 1902 til brug i hurtigtog. Bygget i 1903, kørt 2 millioner km til 1963, overført til Bassendean i 1972.

Så får I ikke mere i dag....
Venlig hilsen
Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederContecRail
Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Maglemølle Papirfabrik, Næstved

Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak