Jernbanefærgerne "Lillebælt" og "Fredericia"
Skibet, som var vore første færge, var vel dengang beregnet til kun at sejle fra leje til leje, hvor fastgørelse kunne ske med pullerterne og skulle derfor aldrig ligge for anker
Den tvivler den gamle maskininspektør stærkt på.
Trods det at skibe/søfart ofte opfattes som lovløst, så er der faktisk regler - selv i 1800-hvidkål (omend ikke lige så omfattende som i dag).
I dette tilfælde vil det være fornuftigt at kikke på klassifikationsselskabets regler og/eller statens skibstilsyn.
SOLAS og IACS kom først til langt senere, så der er ikke meget hjælp at hente dér.
Tjaaa, der er ikke meget anker at se på dette foto fra senest 1921:
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.