Efterlysning: Reglement for lokale Signaler - II Jylland-Fyn
Jeg har ingen meninger om Hørning eller ej, men jeg synes ikke at have set noget der taler imod
Jeg vil heller ikke afvise Hørning, og hvis der på et tidspunkt dukker et tillæg til reglementet op, og det heraf fremgår, at Hørning havde TI-signaler i et tidsrum mellem 1926 og 1935, ja, så bestyrker det kun Hørning. Men en rygende pistol vil det stadig ikke være - for vi kan stadig i teorien være et helt andet sted.
Enig. Og der må være én eller anden form for reglement/tillæg med den information. Jeg kan ikke tro at den forsvinder helt fra 1926 til 1935.
En ting undrer mig stadig: Hvorfor havde ingen af stationerne mellem Fredericia og Aarhus TI-signaler, da vi nåede frem til 1935? Det lyder underligt, at alle stationer skulle have fået hastighedsvisere så hurtigt - f.eks. havde de fleste stationer Nyborg-Fredericia stadig TI-signaler i 1935.
Retningsviserne blev indført i SIR1935, men kan have været undervejs tidligere. Og konverteringen må jo have startet et eller andet sted... Men ja, Vejle ville da være et oplagt sted at finde dem. Medmindre man havde ensartet indkørselshastighed i alle spor. Men Skanderborg?
For landstationernes vedkommende har spørgsmålet kun været aktuelt hvor der var overhalingsspor. Jeg ved ikke hvor mange det drejede sig om, men muligvis indskrænker det feltet noget.
/Carsten Lundsten