Efterlysning: Reglement for lokale Signaler - II Jylland-Fyn
Det undrer mig derfor såre, at man skulle have etableret TI-signaler i Hørning i 1926 for så at fjerne dem igen inden 1935.
Er det helt utænkeligt, at TI-signaler kunne etableres som en midlertidig foranstaltning fx under overgangen fra gammelt til nyt sikringsanlæg, mens der blev "rodet" på stationen?
Jeg tror det er mere sandsynligt at de blev etableret med det nye sikringsanlæg. Og så blev erstattet af den nyopfundne retningsviser ca. 1935. Men retningsviser siger TIB nok desværre ikke noget om.
Under den opfattelse, som måske er forkert(?), at Hørning inden dobbeltsporet var en almindelig krydsningsstation på enkeltsporet strækning? Dvs. blot med I-signal. Ved dobbeltsporets ankomst ville det være en smal sag at bruge samme anlæg sålænge der kun var to spor. Men udbygning med overhalingsspor ville have krævet et udbygget sikringsanlæg, og formentlig også have kastet TI-signaler af sig.
Ved vi noget om strækningshastigheder før og efter dobbeltspor?
/Carsten Lundsten