Avatar

Efterlysning: Reglement for lokale Signaler - II Jylland-Fyn

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 1/3 2023, 22:52 (569 dage siden) @ cslundsten

Ved vi noget om strækningshastigheder før og efter dobbeltspor?

Fra jernbanekilder.dk:

Stilling-Hørning 2. spor 27.08.1924
Hørning-Hasselager 2. spor 30.09.1924

Fra tjenestekøreplanerne:

Strækningshastighed pr. 01.06.1924:

Hørning (i retningen Stilling-Hasselager):

Maksimalhastighed i km ad Gennemkørselssporet 90
Indkørselshastighed i km til Vigespor 45

Ingen tog Fredericia-Randers havde største
tilladte hastighed km i Timen over 80

Hørning (i retningen Hasselager-Stilling):

Maksimalhastighed i km ad Gennemkørselssporet 90
Indkørselshastighed i km til Vigespor 45

Ingen tog Randers-Fredericia havde største
tilladte hastighed km i Timen over 80

Strækningshastighed pr. 15.05.1925:

Hørning (i retningen Stilling-Hasselager):

Maksimalhastighed i km ad Gennemkørselssporet 90
Indkørselshastighed i km til Vigespor 45

Et enkelt eksprestog Fredericia-Randers havde største
tilladte hastighed km i Timen på 90

Hørning (i retningen Hasselager-Stilling):

Maksimalhastighed i km ad Gennemkørselssporet 90
Indkørselshastighed i km til Vigespor 45

Et enkelt eksprestog Randers-Fredericia havde største
tilladte hastighed km i Timen på 90

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

RHJ M1

Lokomotivfabrikker


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak