Forsøgskørsel på S-banen i dag for 50 år siden
Jeg kan godt huske disse prøvekørsler og specielt gen.dir. Skov var begejstret for tanken; han havde endvidere i samarbejde med chefen for maskinafdelingen og en håndfuld visionære ingeniører fra "inderkredsen" samt et par eksterne fra flere tyske firmaer, en plan om at udskifte transmissionen i MO-vognene med et moderne dieselhydraulisk aggregat, bestående af een 8-cyl. dieselmotor med tilhørende momentomformer og gearkasse mm. I forb. med en evt. ombygning, var det planen at udskifte M-bogien på MO med en drivbogie meget lig den der var på MA-lyntogene. De tiloversblevne M-bogier med dieselmotorer og hele udstyret fra MO-vognene skulle så anvendes som rangermaskiner, påbygget en passende vognkasse, som Scandia var meget langt med i projektfasen, men på grund af indbyrdes uenighed i maskinafdelingen om navnlig udformningen af denne vognkasse, blev projektet ikke til noget.
Venlig hilsen
Jens Møller