Uheld i Vamdrup 1895
God aften
Går jeg ind sådan lidt metodisk og ser på hvilke G-maskiner KPEV anvendte ved afståelsen af området i 1920, drejer det sig om et meget lille antal G2, G3, G4, G5 og G8. Meeen der kan jo have været andre før. Men det er hvad jeg VED har kørt der.
G 8 er for stor til den på billedet og meget mere moderne, så den udelukker jeg. De resterende KUNNE størrelsesmæssigt passe, men KEDLEN driller, Belpair bagkedeltypen med vandret fyrkasse loft mv. som også NM nævner.
Jeg har været igennem "Lokomotiven preussisher Eisenbahnen" Alba Verlag 1990, hvor der jo er opført ca. tusind +/- af KPEV godslokomotiver med alle former for informationer, "links gevind ved kaffeholderne" o.s.v. Et lille antal er udstyret med "Gewölbte Feuerbüchs decke" og nogle få Lenz fyrkasser. Men INGEN Belpair fyrkasser nævnt.
Jeg tror ikke at jeg for nærværende kan hjælpe, håber andre har bedre info end jeg.
Bedste hilsener
Steff
NB: Så næste gang i skal fotografere ulykker, skal i altså have lidt mere med, OK?
NB, NB: Jeg har været ude for før, at de tyske betegnelser er anderledes end de herhjemme anvendte, så det kunne jo være, at Belpair har et andet navn syd for Kongeåen, jeg ved det bare ikke.