Hvilken station og hvem er personerne?

af Hans-Henrik Landsvig ⌂ @, Amagerbro, 21/8 2022, 11:31 (817 dage siden) @ Jens Vesterdahl

Her er flere billeder af samme skuffe og fra andre vinkler. Der er rigtig mange ting som stemmer, men den smalle perron, hvor lyntoget holder, kan jeg ikke genfinde. Den kan måske være opgraderet, hvis billederne er fra 1973.

Nyere billeder viser en noget smallere perron, som også angives på OpenRailwayMap, men den synes at være kommet til senere og høre til museet.

Mvh
Jens

Når jeg nu ser alle billederne med damp-godstogene i større udgave, er det klart, at de to smalle perron’er i hvert fald ikke eksisterede på optagelsestidspunktet. Perronovergangen ved det, som nu viser sig at være en løs tank, læsset på en fladvogn, er synsbedrag kombineret med ønsketænkning fra min side.

Ekstra spændendende er billedet af 050 599-0 ved en gitterdragerbro. Hvis det er broen for Hauptstrasse, er det da vist ikke den, vi (måske) ser i baggrunden på det oprindelige billede.

Men lampernes og perronkanternes udformning passer da i det mindste...

I øvrigt bemærkes, at sikringsanlægget er under ombygning. De ny daglyssignaler er sat op, men annulleret, og det fremgår af http://www.stellwerke.de/liste/seite322.html#NEU at det mekaniske Jüdel-anlæg i Neuenmarkt-Wirsberg blev afløst af et relæ-anlæg den 25. oktober 1973.

Med venlig hilsen
Hans-Henrik Landsvig


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift

Læs i denne artikel om forhistorien, bygningen, godkendelsen og ibrugtagningen af nye Siemens Desiro togsæt til DSB i 2002. Tekst og billeder er af DSB´s projektleder for litra MQ Hans Werner Hansen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak