E 994, hvor og hvornår (1 foto)

af Niels-Erik Hansen, Roskilde, 26/1 2021, 18:49 (1398 dage siden) @ Steffen Dresler

Vi skal senere end 1975!

Da toget holder i spor 5, er det efter ombygningen af spor- og sikringsanlæg, hvor sikrings- og sporanlæg blev moderniseret. Sikringsanlægget var forinden et trepostbetjent 1912/46-anlæg med en nordlig og sydlig signalpost og en kommandopost på perron 3. Sikringsanlægget blev erstattet af relægruppeanlæg type 1972 men henblik på at kunne fjernstyres fra Roskilde.

Jeg begyndte min indøvelse i fjernstyringscentralen i 1977, og der var der kun gjort plads i fjernstyringspanelet til betjening af Næstved. - Jeg har her et billede fra omkring 1979, hvor fjernstyringen fra Roskilde var under forberedelse (ingen eller kun lidt lys i nogle tableauer):

[image]

Årstal for Niels Munchs billede er så måske omkring 1979/1980, uden at det har sammenhæg med mit billede. - Enkelte af de sikringstekniske tegninger til 1972-anlægget, jeg har adgang til beskriver en tegnings- og godkendelsesdato i 1977 (til udførelse). - Så ja, nok omkring 1979/1980!

Overgangen til fjernstyring (i visse dele af døgnet) gik så hurtigt som muligt efter ibrugtagningen af sikringsanlægget!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Maglemølle Papirfabrik, Næstved

Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak