Gribskovbanens driftsmønster - Var: Lidt ØSJS - fotos
Samme gjorde sig gældende på Gribskovbanen ved kørsel Hillerød-Kagerup-Hillerød.
Det kan sagtens tænkes at det bagerste vogntog hjalp til igennem Gribskov til Kagerup, men fra Kagerup og nordover skulle de 2 lokoførere jo føre hver sin skinnebus videre. Man fortsatte med bemanding med Y-togene, selvom her kunne det foreste tog styre det bagerste, så det var ren loppetjans i det bagerste tog indtil Kagerup.
Først med Lokalbanen gjorde man op med denne praksis med det resultat at der nu er dobbelt så mange tog imellem Hillerød og Kagerup.
Det er mig en gåde man ikke har gjort det forlængst....
(Måske Niels Munch kan løfte sløret?)
Det kunne man ikke så godt før man fik linjeblok Hi-Kagerup og krydsning på Slotspavillionen. Indtil da var Hillerød-Kagerup uden krydsningsmulighed og vist nok også med en lang strækning uden togfølgestationer eller hvad det nu var på en radio-strækning.