Vangede station fra 1908, arkitekten.......
Jamen der er et "A" indflettet i signaturen på tegningen til Vangede station.
Vangede er tegnet og opført lige inden Bedre Byggeskik smurte sit standardiseringslag ud over byggeriet og inden 1908-jernbaneloven som jo betød at udformningen af stationsbyggeri til privarbaneanlæg blev givet anerkendte arkitekter i stedet for at bero hos Statsbaneanlæggene. I øvrigt var det kun hovedbygningen på KSBs endestation, Lygten, der var fra Wencks tegnestue, de øvrige stod entreprenøren for - med efterfølgende kritik fra Wenck.
Mon ikke også Wenck havde rigeligt at gøre med Københavns Personbanegård som jo var under udførelse i disse år. Arkivmæssigt fylder "K.P" usandsynligt meget i forhold til arkiverne for øvrige lovbestemte baneanlæg.
Ambt og Preisler markerede deres fælles tegninger således (Nørre Nebel-Tarm Jb), men ellers kan man lede bygningstegningerne på jernbanekilder igennen, for der er en hel del tegninger fra deres hånd lagt ud.
Udsnit til bygningstegning til Nørre Nebel-Tarm Jb (UTJ og jernbanekilder.dk)