Et "stort" uheld
Håber det var en god spadseretur!
Det er jo sjældent at man får lov til tydeligt at se undervognen med dets Vacuum bremsecylinger og kontravægten samt varmeslangen og dens forbindelse op i vognbunden.
Med det antal trinbrætter må det vel være en kupé vogn, "gået skævt i graven" og væltet?Dateringsmæssigt mener jeg det er en litra B der er modhold (kan nemlig ikke lige se sandkassen som hvis en litra E).
I 1902 fik lokomotiverne ændret deres tender således, at vandbeholdningen blev forøget fra 4700 kg. til 7000 kg. Dette skete ved, at blev indsat en vandkasse mellem rammen og den oprindelige tenderkasse. Kulbeholdningen forblev stadig 3000 kg.
Så billedet må ikke være senere end 1902.Med venlig hilsen
Steffen Dresler
Hej Steff,
Jo, tak. Små 7 km er altid godt.
Det er B 21, Tak for indsnævringen af årstallet. Det gør det lettere at komme videre med at finde datoen.