Tagarrangementer påp taget af Triangelvogene..

af Jesper Reinfeldt, 29/12 2012, 20:46 (4390 dage siden) @ gamle ole

Tagkølere på triangel-vogne var oprindelig nok mere undtagelsen end reglen. GDS M1 og 2 havde kun et førerum placeret i motor- og dermed kølerenden, så her var tagkøleren overflødig. DSB's Me-vogne havde heller ikke tagkølere fra starten og det var langtfra alle der fik det. Køleproblemet opstod, da man begyndte at køre "ryg mod ryg" og med (for mange) mellemvogne. Hvis den bageste vogn var med fik den ikke køling nok med frontkøleren-derfor tagkøler. GDS M3-5 havde førerum i begge ender, derfor tagkøler.
Hilsen
Jesper


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker

Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS monopol på sukkerproduktion.

Læs mere
DSB Q340

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak