Avatar

København 1938-1940

af Morten Flindt Larsen, København K, 11/9 2018, 13:58 (2341 dage siden) @ Steffen Dresler

Go´eftermiddag!

NU er jeg ikke helt sikker på at sporvognen holder på samme plads, ok, det gør den, det er jo Hans Knudsens plads:-D . Prøv at se fotovinkler, fortovssten placeret op af master, kassen med sand/grus etc. yderligere er billedet ikke optaget på samme tid, se skygger og andet. Men bortset fra det er det jo ligemeget for det ER jo omtalte plads.

Jeg har prøvet at forstørre billedet og SYNES jeg kan skimte et S-togsskilt på midten af broen, hvilket jo gør at vi så er EFTER ca. 1934/35 og jeg MENER at kunne se køreledningsmaster.

Nej, det første S-skilt var skiltet ved Frederiksberg station, som blev opstillet i oktober 1931. Skiltene ved stationerne Godthåbsvej, Nørrebro, Lyngbyvej og Ordrup blev opsat i sommeren 1932, så hvis der ikke er køreledningsmaster, behøver det ikke at være 1934/35 eller senere. De manglende vinduer i Ryparken er svære at se, synes jeg.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak