Klimasneplovene.

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, 7/11 2016, 12:02 (3007 dage siden) @ Steffen Dresler

Da Klimaplovene var RASENDE DYRE i anskaffelse i forhold til ombygning af tendere samt vedligeholdelse af de bedste af træplovene, TROR jeg, at DSB mente, at kunne klare sig med det tilrådighed værende materiel..........
Med venlig hilsen

Steffen Dresler

Hej

Rasende dyre ? Det er vel det hydrauliske system der kostede, det er vel patenterede dele indkøbt udefra ?
Det er en ombygget en D-maskine, der er den bærende konstruktion. Vurderes til skrotværdi eller er nedskrevet. Arbejdsløn ved ombygning ?
Projektering ?

[image]

Frederikshavn februar 1977

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Sydfynske Jernbaner
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak