Lokomotiver på skib (flere fotos & mere info)
Go´formiddag Georg (m. fl.)!
Et lille forståelses- eller uddybende spørgsmål.
Bad DSB virkeligt om TILBUD på den omtalte type (GARRET) eller stammer billederne fra tilbud som fabrikkerne mere eller mindre uopfordret tilsendte.
Jeg har nemlig set en del tilbud på bl.a. BR 50, BR 52, BR 42, BR E 18 og BR E 94. Men de har alle været tilsendt "uopfordret".
Årsagen til mit sp. er jo den, at netop disse lokomotiver jo var så lange og tunge, at de kun kunne befare absolut hovedstrækninger (adhæsions- og metervægt), ikke kunne vendes og at man jo slet ikke kunne udnytte disse lokomotivers trækkeevne, hverken halvt eller helt! Og så havde man jo lige købet de belgiske BR 50ÜK´er for den tunge tjeneste, ikke sandt?
Herunder et lidt tættere på billede af en SAR Garret på MOSI i Manchester. Der mangler stadig 1/3 af lokomotivet på billedet!! Fik ikke noteret hvilken maskine, da den kun kom i "kassen", fordi den stod i vejen for det egentlige objekt.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler