DB V200 (Hvorfor dobbelttraktion?)

af Oliver Løvgard, 19/3 2014, 00:14 (3949 dage siden) @ Niels Munch

Hvad var det så i mit svar, du ikke forstod?

V.h.
Niels

Hej Niels.

Det jeg ikke syntes jeg fik et helt konkret svar på hvorfor at de kørte dobbelttraktion, når nu de kørte togstammer på kun 3-4 personvogne.
Det uddybede Steffen med at forklare at fordi at det krævede flere tyske lkf'er, samt at hvis de skulle holde en MZ G-plan (som jeg ved du også sagde), så var de nødsaget til at køre dobbeltraktionen, og på grund netop flere tyske lkf'er og tid de skulle bruge på at afkoble og sammenkoble, så valgte de bare kun at føre alle tog med 2xV200. :-)

Mvh. Oliver


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB N187 1
Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak