Mundelstrup Grusgrav
Et notat fra banetjenestens arkiv:
DSB 2. Distrikt, Banetjenesten 1869,1950 Ib Spormaterialer, div. sager - BB-725
9de banesektion Århus 24-2-1921:
Det i sektionen værende tipvognsmateriel er bundet dels i Mundelstrup Grusgrav ved entr. Hoffmanns skærveknusning, dels i stengravene i Romalt og Nødager.
Ved udførelsen af skinnefri vejforbindelser vil der i de nærmeste år være brug for en del materiel, så det indstilles at der anskaffes 600 m tipvognsspor og 15 stk. tipvogn, som der er indhentet tilbud på.
Guldvang har for år tilbage meddelt, at Hoffmann & Sønner stod for arbejdet i grusgraven i Mundelstrup og også tegnet en sporplan. Hoffmann brugte dog normalt 785 mm sporvidde, mens DSBs tipvognsmateriel var 600 mm. (?)
Også en annonce fra Jyllandsposten 3-8-1920 (beklager jeg ikke har fået den skåret til: