Dieseldyser i Frichs med eller uden turbo
(...)
Førerrum II i M8:
Vi er ved at føre det ene førerrum tilbage til udseendet ved leverancen - dvs lakeret birkefiner. Det er de originale krydsfiner hvor vi er lykkedes med at trække den grå maling af og fået et hæderligt resulatat ud af det. Kun 2 plader var så ødelagte af fugt mm at de måtte skiftes og der er udfordringen at bejdse dem så de får samme farve som de originale.
(...)
------------
Hej Michael.
Der er langt fra M8 til Amagerbanens Øresundsvej station - og måske alligevel ikke.
Da Nationalmuseet (Frilandsmuseet) var ved at nedtage stationen, havde man inviteret det sidste "bestyrer-par" (og mig) til en kop kaffe i skurvognen ved siden af de sidste rester af stationsbygningen. Meningen var at høre lidt om dagligdagen på stationen i de tider, da der endnu kørte tog.
En del af dagligdagen var imidlertid også at bo i bygningen, der jo efterhånden var næsten 100 år, og havde sine skavanker (den var måske kun 85, da efterfølgende skete).
Pludselig en dag trådte fru W. gennem gulvet i køkkenet. Brædderne var efterhånden ødelagt af fugt m.v. Besked til "overbanemesteren", der bevilgede en reparation og sendte en af sine håndværkere. De værste brædder blev nu udskiftet med nye - nydeligt arbejde - men brædderne var jo helt nye og dermed lyse, mens "naboerne" var 80-90 år og næsten sorte - i det mindste meget mørkebrune. Det var fra W. ikke så glad for, og bemærkede det til gulvmanden.
"Har De en flaske kulør ?" var svaret. Det havde hun, --og snart var det næsten ikke til at se.
Kulør skal det åbenbart til
Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=dagens-foto-s-2
.