Politisk aftale fremmer veterantogskørsel
Hvis der bliver penge tilovers fra sporrenovering, kan de vel bruges på Gedser Remise
Det hænger sådan sammen, at strækningen fra Gedser til Væggerløse har Banedanmark hele tiden skullet stå for.
Men så kom det ind i billedet, at Banedanmark kunne brug strækningen helt til Fiskebæk til prøvekørsler i forbindelse med indførelse af nye signaler. Derfor er det Banedanmark, der også skal stå for den strækning.
I stedet for skal Gedser Remise kun sætte de 8 kilometer i stand og vedligeholde mellem Gedser og Fiskebæk. På denne strækning må remisen nu køre uden at spørge nogen.
Så de 1,3 mio. kr. skal bruges til udskiftning af sveller og signaler ved overkørsler. At remisen så havde søgt om 1,6 mio. kr. er en anden sag.Derudover har remisen modtaget tilsagn om næsten 1. mio. kr. fra Guldborgsund Kommune og LAG-Guldborgsund til udskiftning af den resterende del af taget i udstillingsområdet.
Det virker som om vi nu ser endnu en bane, der er i stand til systematisk at holde sig et mål for øje. Langsomt men sikkert. Det er påfaldende at Faaborg og Gedser pt. viser sig levedygtige, også med finansiering der overstiger hvad de 'gamle' foreninger har vist sig i stand til.