Politisk aftale fremmer veterantogskørsel
Så må det håbes, at der udvises respekt for kulturarven og undgås betonsveller og langskinnespor.
Men der fordrer så, at der afsættes midler og ressourcer til at vedligeholde det "gamle" spor. Betonsveller og langskinne spor (altså færre laskede stød) giver mindre ressourcebehov.
For godt et-to år siden fik MHVJ på en god kilometer af sporet rettet alle stød op og efterspændt laskebolte, men der gik kun een sæson, så var stødene allerede løse igen. Og det var ikke pga. dårligt arbejde. Dette arbejde krævede mange mandetimer, der nok vil være bedre brugt på materiellet.
Så valget står egentligt mellem at bruge de få tilrådighed værende timer på sporarbejde eller restaureing af materiel, for det strømmer jo ikke ligefrem ind med medlemmer.
Og hvor mange vil egentligt bemærke, hvis stræknignerne mellem stationerne ligger som langskinnespor med betonsveller? Det vil kun de få, nørdede entusiaster, mens det brede publikum ikke vil bemærke det.
/Jan