Fusion af Lokalbanen og Regionstog (Generelt)
Så hjælper det nok at de flytter til gamle jernbane områder bag Kalvebod Brygge og Dybbølsbro, eksklusiv er ikke hvad jeg vil kalde den adresse.
De bliver da nabo til Tivoli Congress Center, Mariott osv. Det er i hvert fald "centralt beliggende" for nu at bruge ejendomsmæglersprog, kvadratmeterpriserne er i den høje ende af skalaen og en stor del af personalet er tvunget til at pendle langt væk fra.Det nye knudepunkt Køge Nord havde været et meget mere afbalanceret valg, både samfundsmæssigt og økonomisk.
Kvadratmeterprisen for grunden er vel forholdsvis billig hvis man i forvejen ejer området?
Personalet i Banedanmark pendler i dag til hovedkontoret på Amerika Plads ved Østerport eller andre lokaliteter tæt ved København H. Ulempen må være størst for dem som hidtil har benyttet regionaltog, da de nu er tvunget over i S-toget eller på anden måde transportere sig de ca. 2 km fra København H.
Ved en placering ved den kommende Køge Nord station ville der være behov for køb af et stort areal, udover de arealer der er sat af til selve Køge Nord station inkl. parkering. For personalet vil der sikkert være både fordele og ulemper, nogle vil opleve dårligere transportmuligheder (især indtil Køge Nord åbner), andre vil opleve forbedringer.
Dertil kommer andre organisationer som også flytter ind i byggeriet. De inkluderer så vist jeg ved Vejdirektoratet (adresse i 1022 København K) og Trafikstyrelsen (adresse i 2300 København S). Det bliver pludselig mange arbejdspladser som skal flyttes.