DSB omgør beslutning om billige klapsædebilletter (Trafikpolitik)
Kan ministeren også diktere at indføre eller afskaffe rabatbilletter hos Arriva uden om Arrivas ledelse?
Sikkert ikke uden at bryde kontrakten med Arriva.
Der står vist ikke om klapsædebilletter i kontrakten med DSB.
Og DSB ( og Arriva) følger jo de regler og muligheder, der er for billigere billetter og kort m m for unge og studerende og ældre.
Afskaf bestyrelsen for DSB, hvis ministeren kan blande sig i småting.
Jeg forstår godt, at direktør Lok forlader DSB, hvis ministeren alligevel bestemmer.Og hvor var ministeren, da DSB lukkede billetsalgene på større stationer?
Det er der også mange især ældre mennesker, der er kede af.
Staten ejer ikke Arriva.
En ejer kan sagtens bestemme over sit selskab, uanset om der er bestyrelse og direktion.
Man kan sagtens have et statsligt selskab hvor bestyrelsen skal tilsikre god forretningsførelse og at der samtidig er særlige politiske krav fra politikere. Faktisk ville det være uheldigt hvis politikere ikke skrider ind politisk, også i selskaber med direktion og bestyrelse. "Armslængde" fratager ikke politikere ansvar og mulighed for området.