Langeskov - shunt øst for Ringsted - perron Sønderborg m.v. (Trafikpolitik)
Den omtalte "jernbaneekspert" er ikke en "hr. hvem som helst"! Jeg har fulgt og set det MEGET gennemarbejdede og seriøse oplæg til ændring af BDK's planer, økonomi m.v. - det vil være "snusfornuftigt" at flytte "fly-overen" til øst for byen på en "nøgen" mark i stedet for i et villakvarter med gener for beboerne såvel i anlægsfasen som senere i driften.
Nu var det med fuldt overlæg at jeg skrev "en jernbaneekspert" (for ikke at nævne navn) og ikke "jernbaneekspert". Ingen tvivl om at han stor forstand på jernbaner og jeg ved da også at han færdes på de forskellige jernbanefora, sikkert også på dette. Heller ingen tvivl om at overføringsanlægget skulle have været en del af hele København-Ringsted projektet fra starten, men det var det - og er det - ikke, og derfor bliver banen formentligt/sandsynligvis bygget som projekteret, nemlig som et dobbeltspor frem til Ringsted station. Desuden skal der ske nogle tilpasninger på selve Ringsted statíon, men alle krydsninger bliver i niveau. Medmindre man fastholder projeket med den vestlige overføring.
Google hjalp mig på vej til at finde, hvordan sporene bliver bygget frem til Ringsted station(-sgrænse):
http://www.bane.dk/visModulbeholder.asp?artikelID=18049
Vær opmærksom på, at jordarbejderne skal være færdige allerede i midten af 2016, så der skal være fart på!
http://www.bane.dk/db/filarkiv/14432/Execution_Schedule_%2018.02.2013.pdf
--
Svend