Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vester Bjerndrup trinbræt "sporplan" 1941 (Billedegætterier)

af h087 ⌂, køge, 10/1 2014, 03:41 (3970 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
redigeret af h087, 10/1 2014, 04:37

:-) :-)

dælmedylmemigdagodtgået :-) :-) :-) :-) :-)

en siger mange tak for dykket i arkivkasserne og har sakset og lagt ind på sporplansarkivet i rundremisen
http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=867.msg2301#msg2301

mvh
henning h087

ps - en har spurgt - og en har løseligt gået arkivkasser og arkivhardiske igennem - og der skulle pt så løseligt være ca 540 + 1860 sporplaner, sidespor, strækningsudsnit. havnesporplaner og jeg ved ikke hvad sporplaner + mv i arkivet - og aligevel er der ikke alt ( mangler blandt andet fra de DSB overtagne strækninger på Fyn, Slangerupbanen, Værslevbanen og andre enkelte stationer på forskellige strækninger + har meget lidt fra privatbanerne ) - så hvis nogen .... !!! ??? - så der er nok at lægge ud af ( har vel pt lagt lidt over 200 stk ind på www.rundremisen.dk og stadig mange at finde/få fat på - og det vil så tage sin tid, men er da kun 63+ ( ifølge timesedler 85 ( overarbejde ) og efter at have sat sig i stolen 315 ;-) :-D ) og har tænkt mig at blive 112 ( noget med at få noget tilbage fra staten - som jeg mener retteligt tilhører mig :-D :-D ) og lige netop det vil tage sin tid :-D :-D

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik

Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak