Halvårsrapport med bonus til Jesper Lok (Trafikpolitik)
Den præcise mening i dette tilfælde kan ikke læses ud af formuleringen i pressemeddelelsen, men kræver adgang til den originale aftaletekst.
Helt enig. Men rent logisk ser det sådan ud:
Jesper Lok afgiver nogle fordele: Ingen lønstigninger i 2013+2014
Jesper Lok får nogle fordele: Bonus i 2015 (måske) og længere tids løn ved bestyrelsens evt. opsigelse af ham.
Jeg har meget svært ved at se at det er en fordel for Jesper Lok, at han skulle have lyst til at blive i firmaet 12 måneder efter sin egen opsigelse. Det er da kun til ledelsens fordel.
Udkastet til DJØF kontrakten som du henviser til skriver i øvrigt dette:
Bemærkninger
Du er som direktør med reference til en administrerende direktør og uden det øverste ansvar for den daglige ledelse omfattet af funktionærloven.
Opsigelsesvarslet for direktører ligger typisk på mellem 6 - 12 måneder, mens direktørens opsigelsesvarsel typisk ligger mellem 3-6 måneder.
Opsiges en direktør, fritstilles denne oftest øjeblikkeligt. Det er dog væsentlig, at du i kontrakten sikrer dig, at du har krav på at blive fritstillet.
Som regnskabschef har jeg selv brugt "finten": Højere løn her og nu eller et længere opsigelsesvarsel fra ledelsens side når jeg måske skulle ud af vagten.