Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Halvårsrapport med bonus til Jesper Lok (Trafikpolitik)

af BoergeOf61, Randers C, 31/8 2013, 16:55 (4111 dage siden) @ Information
redigeret af BoergeOf61, 31/8 2013, 17:13

Det kan ikke forarge mig, når det nu også fremgår, at fratrædelser kostede 100 mio. kr. i 1. halvår af 2013, og det er 83 mio. kr. mindre end samme periode sidste år.

Til gengæld undrer jeg mig over, hvor citatet øverst på side 2 stammer fra. Jeg håber, der mangler noget.

I forbindelse med en anden debat i dette forum kom jeg til at tænke på, om levende grise kan transporteres med tog. Det kan nemt blive relevant for Danish Crown, når danske svin skal slagtes på tyske slagterier, og Tyskland nu foretrækker godstransport på jernbaner.
Eksterne bestyrelsesposter er ikke usædvanlige blandt administrerende direktører, så vidt jeg ved.

Edit: Det var muligvis mig, der misforstod citatet af Jesper T. Lok:
”Vores kunder skal kunne tage sikkerheden for givet – vi gør det aldrig”.

Jeg læste det på den måde, at DSB aldrig tager sikkerheden for givet, men er ligeglad med den. Senere kom jeg til at tænke på en anden fortolkning, nemlig at DSB ikke tager sikkerheden for givet, og derfor hele tiden holder øje med, om den er god nok. Det er skræmmende, citatet skal forstås på den måde, at DSBs kunder skal kunne tage sikkerheden for givet, mens DSB aldrig tager for givet, at togene skal være sikre.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak