Strømforsyning mm til jernbanenettet (Jernbanen i dag)
Selve det strømløse område er måske ikke længere end de 8-10 meter , men længe før det kommer der en udkoblings-balise (ligger midt i sporet) som sikrer at El-lokomotivets hovedafbryder afbrydes inden det strømløse område passeres , og efter det passeres en indkoblings-balise (også midt i sporet) som tillader indkobling af hovedafbryderen igen (der går dog en 10-15 sek før det resulterer i reel trækkraft)..
Så det er faktisk et stykke på 200 meter plus de 10-15 sek hvor der er manglende trækkraft og det kan i den grad mærkes når man i forvejen er på vej op fra bunden af Storebælt med et 2000 tons godstog , hvordan det forholder sig med ER4 skal jeg ikke kunne udtale mig om..
Stigningen er på dette stykke stadig ret stejl , og fortsætter indtil det planer ud på "toppen" af lavbroen , hvor det efter min mening havde været mere hensynsfuldt at lægge denne neutral-sektion..