Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gennemgående tog fra Regionstog (Trafikpolitik)

af fætter.guf, 4/5 2013, 11:56 (4230 dage siden) @ Niels Bak

Der er mange ting som den kære regionsformand, og i øvrigt mange af hans ligningsfæller, ikke har sat sig ind i.
Jeg ser nu heller ikke hans indlæg som andet end en provokation, og er nemt måde at høste opmærksomhed på

Mange af de "det gør vi da bare bedre end DSB"-ting som han fremfører vil være mere end svært at gennemføre her og nu, foreksempel:
Manglende materiel ( der skal bruges mere end Regionstog har i forvejen), manglende personale ( flere tog mere personale), manglende kanaler i myldertiden til København( skulle DSB afgive kanaler for at Regionstog skulle kunne køre?!), for slet ikke at tale om ATC anlæg i togene, for regionsformanden havde vel ikke tænkt at togene skulle trille til hovedstaden med 70 km/t, hvilket Trafikstyrelsen helt sikkert ikke ville give tilladelse til under alle omstændigheder.

Derfor kan sådan en indlæg kun være for at råbe folketinget op for at få bedre forhold, da han ikke selv har magt til at gøre andet.

På sigt får DSB eller et andet selskab alligevel mulighed for at køre flere tog til København, når udvidelserne på Nordvestbanen og den nye Køgebane er lavet, men det varer jo nogle år endnu.

God weekend derude

Lars


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak